Podcast Mysterieus België

Drie Lange Wapper Raadsels


Als een slachtoffer van Lange Wapper erin slaagde het raadsel op te lossen, liet hij hem of haar met rust!

EERSTE LANGE WAPPER RAADSEL

Een jager zonder horen
Die ging jagen met tien honden.
Kon je ooit eens horen,
Dat ze niet blaffen konden?

Zij droegen op hun kop
Elk een platte horen,
Niet door de kunst gemaakt,
Ze zijn ermee geboren.

Al wat de jager ving,
Dat heeft hij dood geslagen.
En wat hij niet 'n ving,
Dat heeft hij mee gedragen.

TWEEDE LANGE WAPPER RAADSEL

Hoop & Vrees zat op de wagen
en zag Tweebeen Vierbeen dragen:
twee koppen en één staart...
Komaan, dat is 't raden waard!

DERDE LANGE WAPPER RAADSEL

Niemand ziet me met het oog of grijpt me met de hand.
Over heel de wereld voer ik een tempeest in mijn baan.
Met mijn kracht die doet ijzen, kan ik eiken slaan.
In de hemelen vertoef ik evenzeer als op het land.

Wie ben ik?

Je vindt hier de
Oplossingen van de Lange Wapper & Andere Raadsels (bij Raadsel # 3).
Met deze en andere opdrachten krijg je te maken in het stadsspel te Antwerpen: "De Dertien Werken van Lange Wapper".



Reacties

Muzikaal Moordspel Podcast in Mysterieus België

Luisterboeken Podcast

Populaire posts van deze blog

Over een DNA onderzoek op het bloed van koning Albert I in Marche-les-Dames... en wat het (niet) verklaart

Antwerpen: Brabo en Antigoon

Ligneuville: Monsieur et Madame Hawarden

Sint-Pieters Rode: Het Spookkasteel van Horst

De mysterieuze dood van Prins Boudewijn van België in 1891

Stad X - Stadsspel, Fotozoektocht, Quiz

Figy.be - Belgische Sagen, Mythen & Legenden

Urban Legends in Mysterieus België

Mechelen: De Geschiedenis van Opsinjoorke

05. De moord op koning Albert